How to get to Palazzo Del Quirinale in Roma by Bus, Metro or Train

Start
End
Search

Directions to Palazzo Del Quirinale (Roma) with public transportation

Click on a route to get updated schedules, live arrivals and step-by-step directions.

Click on a route to get updated schedules

How to get to Palazzo Del Quirinale by Metro

Click on the Metro route to see step by step directions with maps, line arrival times and updated time schedules.

From Galleria Commerciale Porta Di Roma, Roma 79 min
Walk
Metro - LINEA B
Walk
From Policlinico Casilino, Roma 45 min
Walk
Metro - LINEA C
Metro - LINEA A
Walk
From Centro Commerciale La Romanina, Roma 62 min
Walk
Metro - LINEA A
Walk
From Gemelli, Roma 64 min
Walk
Metro - LINEA A
Walk

How to get to Palazzo Del Quirinale by Train

Click on the Train route to see step by step directions with maps, line arrival times and updated time schedules.

From Galleria Commerciale Porta Di Roma, Roma 119 min
Walk
Train - FL1
Train - RV

RV

Walk
From Policlinico Casilino, Roma 83 min
Walk
Train - FC1
Walk
From Gemelli, Roma 75 min
Train - FL3
Train - FL5
Walk

Questions & Answers

What are the closest stations to Palazzo Del Quirinale?

  • The closest stations to Palazzo Del Quirinale are:
    • Milano/Nazionale is 300 meters away, 5 min walk
    • Traforo/Tritone is 424 meters away, 6 min walk
    • Tritone/Fontana Di Trevi is 474 meters away, 7 min walk
    • Tritone/Barberini (Ma) is 587 meters away, 8 min walk

Which Metro lines stop near Palazzo Del Quirinale?

Which Train lines stop near Palazzo Del Quirinale?

Which Bus lines stop near Palazzo Del Quirinale?

Get directions from your current location
Moovit is the world's #1 transit app.
Supports over 2600 cities in 83 + countries worldwide!
Google Play badge AppStore badge
Add this badge to your website. Click to copy HTML

Wondering how to get to Palazzo Del Quirinale in Roma, Italy? Moovit helps you find the best way to get to Palazzo Del Quirinale with step-by-step directions from the nearest public transit station.

Moovit provides free maps and live directions to help you navigate through your city. View schedules, routes, timetables, and find out how long does it take to get to Palazzo Del Quirinale in real time.

Looking for the nearest stop or station to Palazzo Del Quirinale? Check out this list of stops closest to your destination: Milano/Nazionale; Traforo/Tritone; Tritone/Fontana Di Trevi; Tritone/Barberini (Ma).

You can get to Palazzo Del Quirinale by Bus, Metro or Train. These are the lines and routes that have stops nearby - Metro: LINEA A, LINEA B; Train: FC1, FL5, RV; Bus: 40, 61, 64, 70, 80, H.

Want to see if there’s another route that gets you there at an earlier time? Moovit helps you find alternative routes or times. Get directions from and directions to Palazzo Del Quirinale easily from the Moovit App or Website.

We make riding to Palazzo Del Quirinale easy, which is why over 250 million users, including users in Roma, trust Moovit as the best app for public transit. You don’t need to download an individual bus app or train app, Moovit is your all-in-one transit app that helps you find the best bus time or train time available.

Palazzo Del Quirinale, Roma
Palazzo Del Quirinale, Roma Il Palazzo del Quirinale è un palazzo storico di Roma, posto sull'omonimo colle e affacciato sull'omonima piazza; essendo dal 1870 la residenza ufficiale del Re d'Italia e dal 1946 del Presidente della Repubblica Italiana, è uno dei simboli dello Stato italiano . Costruito a partire dal 1583, è uno dei più importanti palazzi della capitale sia dal punto di vista artistico che dal punto di vista politico: alla sua costruzione e decorazione lavorarono insigni maestri dell'arte italiana come Pietro da Cortona, Domenico Fontana, Alessandro Specchi, Ferdinando Fuga, Carlo Maderno, Giovanni Paolo Pannini e Guido Reni. Attualmente, ospita anche un ampio frammento d'affresco di Melozzo da Forlì. Il Palazzo si impose, soprattutto a partire dal pontificato di Paolo V Borghese, come residenza stabile dei papi (il Quirinale ha ospitato 30 papi, da papa Gregorio XIII a papa Pio IX), per quanto una vulgata creata ad arte lo propose con fortuna solo come residenza estiva del romano pontefice. Con il colle del Quirinale i papi erano in più agevole contatto con le sedi delle congregazioni pontificie (ovvero la residenza dei loro prefetti o decani) in cui la Curia si era riarticolata negli ultimi decenni del Cinquecento. Il Quirinale divenne così di fatto la residenza del pontefice nella sua qualità di sovrano, complementare a quella del Vaticano, che costituiva la sede del papa vescovo. Residenza complementare e non alternativa: è per questo che il complesso vaticano si sviluppò nel corso del '600 (fine dei lavori della basilica, costruzione della facciata, ultimazione del Palazzo Apostolico, erezione del colonnato), anche se i pontefici vi risiedettero, come mostrano le fonti, saltuariamente. Per contro, il Quirinale si sviluppò quale palazzo secolare, quasi senza simboli religiosi visibili e soprattutto (unico tra i palazzi apostolici con questa particolarità) privo di una chiesa aperta al pubblico. Interessato da un progetto che lo voleva residenza napoleonica nel tempo dell'occupazione francese di Roma (ma Napoleone Bonaparte non vi fece mai ingresso) dopo il 1870 divenne palazzo reale dei Re d'Italia. Con la proclamazione della Repubblica Italiana, avvenuta a seguito del referendum istituzionale del 2 giugno 1946, l'edificio divenne la sede del presidente della Repubblica. Il palazzo del Quirinale ha una superficie di 110 500 m² ed è per superficie il sesto palazzo nel mondo nonché la seconda residenza di un capo di Stato (prima è l'Ak Saray di Ankara). Si consideri che il complesso della Casa Bianca (Stati Uniti) ha superficie pari ad 1/20 di quella del Palazzo del Quirinale.
How to get to Palazzo Del Quirinale with public transit - About the place

Closest stations to Palazzo Del Quirinale in Roma

Bus stations closest to Palazzo Del Quirinale in Roma
Moovit - Your local transit app for Android and iOS
Moovit Real-Time Arrivals, Schedules, Maps & More