How to get to Puente De Las Américas in Arraiján by Bus, Metro

Start
End
Search

Directions to Puente De Las Américas from the top locations in Arraiján using Bus, Metro

Click on a route to get updated schedules, live arrivals and step-by-step directions.

Click on a route to get updated schedules

How to get to Puente De Las Américas by Metro

Click on the Metro route to see step by step directions with maps, line arrival times and updated time schedules.

From Estrella Azul, Panamá 68 min
Metro - LÍNEA 1

LÍNEA 1

walking.svg

Questions & Answers

Which Metro lines stop near Puente De Las Américas?

Get directions from your current location
Moovit is the world's #1 transit app.
Supports over 1500 cities in 79+ countries worldwide!
Google Play badge AppStore badge

Traveling to Puente De Las Américas in Arraiján has never been so easy. Use Moovit to get detailed step by step directions as you travel from your current location or from a top attraction or any major public transit station.

View detailed routes on a map, see bus and train schedules, arrival times, and service alerts so you know exactly how to get to Puente De Las Américas.

When traveling to Puente De Las Américas use Moovit's Live Directions with Get Off Notifications to know exactly where and how far to walk, how long to wait for your line , and how many stops are left. Moovit will alert you when it’s time to get off — no need to constantly re-check whether yours is the next stop.

Puente De Las Américas, Arraiján
Puente De Las Américas, Arraiján El puente de las Américas es un puente para vehículos rodadores localizado en Panamá que cruza el canal de Panamá, a la altura de su entrada del Pacífico, y que une la localidades de Balboa (en la ciudad de Panamá) al Noreste, y el distrito de Arraiján por el Suroeste. Fue inaugurado el 12 de octubre de 1962,[1]​ ocupa la misma ubicación que ocupaba el transbordador al cual reemplazó.[1]​ Las autoridades de Estados Unidos intentaron llamarlo Thatcher Ferry Bridge, pero la Asamblea Legislativa de Panamá determinó el nombre de "puente de Las Américas", oficializado mediante resolución del 2 de octubre de 1962, porque, no solo era un puente que unía por vía terrestre la capital de Panamá con el interior del país, sino que es una vía que conecta las masas continentales de América del Norte y América Central con América del Sur, separadas por el Canal de Panamá. El puente tiene un diseño de arco de modillón, con 1654 m de largo. El peso de la estructura de acero es de 16 975 toneladas. Con una altura en su punto más alto de 117 metros sobre el nivel del mar promedio. La altura libre máxima debajo del tramo principal es de 61,3 m en marea alta. Fue construido entre 1958 y 1962 por los Estados Unidos, con un coste estimado por los Estados Unidos de 20 millones de dólares. Desde su inauguración en 1962 hasta la apertura del puente Centenario en 2004, el puente de las Américas era el único enlace permanente por carretera entre las porciones Norte y Sur del continente americano, las que fueron escindidas desde el año 1914 por la apertura del canal de Panamá.
How to get to Puente De Las Américas with public transit - About the place

Closest stations to Puente De Las Américas in Arraiján

Moovit - Your local transit app for Android and iOS
Moovit Live arrivals, Schedules, Maps