Skip to main content

How to get to El Alto by Bus or Gondola?

See El Alto on the map

El Alto map

Directions to El Alto with public transportation

The following transit lines have routes that pass near El Alto

Gondola stations near El Alto

Station NameDistance
Estacion Cementerio / Ajayuni23 min walk
Estación Faro Murillo / Tiquira26 min walk
Estación 16 De Julio / Jach'A Qhathu48 min walk

Bus lines to El Alto

Line NameDirection
Questions & Answers
  • What are the closest stations to El Alto?

    The closest stations to El Alto are:

    • Estacion Cementerio / Ajayuni is 1766 meters away, 23 min walk.
    • Estación Faro Murillo / Tiquira is 1885 meters away, 26 min walk.
    • Estación 16 De Julio / Jach'A Qhathu is 3689 meters away, 48 min walk.
    More details
  • Which Bus lines stop near El Alto?

    These Bus lines stop near El Alto: ACHUMANI, INCA LLOJETA.

    More details
  • Which Gondola lines stop near El Alto?

    These Gondola lines stop near El Alto: LM, LP.

    More details
  • How far is the gondola station from El Alto?

    The nearest gondola station to El Alto is a 23 min walk away.

    More details
  • What’s the nearest gondola station to El Alto?

    The Estacion Cementerio / Ajayuni station is the nearest one to El Alto.

    More details
  • What time is the first Gondola to El Alto?

    The LR is the first Gondola that goes to El Alto. It stops nearby at 5:30 AM.

    More details
  • What time is the last Gondola to El Alto?

    The LP is the last Gondola that goes to El Alto. It stops nearby at 11:08 PM.

    More details

See El Alto on the map

El Alto map
The Most Popular Urban Mobility App in La Paz.
All local mobility options in one app
Get it on Google PlayDownload on the App Store

Public Transportation to El Alto

Wondering how to get to El Alto, Bolivia? Moovit helps you find the best way to get to El Alto with step-by-step directions from the nearest public transit station.

Moovit provides free maps and live directions to help you navigate through your city. View schedules, routes, timetables, and find out how long does it take to get to El Alto in real time.

Looking for the nearest stop or station to El Alto? Check out this list of stops closest to your destination: Estacion Cementerio / Ajayuni; Estación Faro Murillo / Tiquira; Estación 16 De Julio / Jach'A Qhathu.

You can get to El Alto by Bus or Gondola. These are the lines and routes that have stops nearby - Bus: ACHUMANIINCA LLOJETA Gondola: LMLP

Want to see if there’s another route that gets you there at an earlier time? Moovit helps you find alternative routes or times. Get directions from and directions to El Alto easily from the Moovit App or Website.

We make riding to El Alto easy, which is why over 1.5 million users, including users in El Alto, trust Moovit as the best app for public transit. You don’t need to download an individual bus app or train app, Moovit is your all-in-one transit app that helps you find the best bus time or train time available.

For information on prices of Bus and Gondola, costs and ride fares to El Alto, please check the Moovit app.

El Alto
El AltoEl Alto es una ciudad y municipio de Bolivia ubicado en la provincia Pedro Domingo Murillo del departamento de La Paz, al oeste del país en la meseta altiplánica. El Alto es la ciudad más poblada del departamento y la segunda ciudad más poblada de Bolivia. El Alto fue creado como una entidad municipal independiente y con el rango de ciudad el 6 de marzo de 1985, por lo que es considerada como una de las ciudades más jóvenes de Bolivia. Debido a su estrecha cercanía con la ciudad de La Paz, la ciudad de El Alto forma parte del Área metropolitana de La Paz. El área metropolitana de El Alto-La Paz, conformado por los municipios vecinos, forman la segunda urbe metropolitana más grande de Bolivia, siendo superada solo por el Área Metropolitana de Santa Cruz, con 2.3 millones de habitantes.[1]​ Tomando en cuenta la superficie municipal, El Alto es el municipio más densamente poblado de Bolivia con una densidad de 2.415,2 habitantes por km² (según el Censo INE 2012). En la ciudad se encuentra ubicado el Aeropuerto Internacional El Alto, uno de los principales aeropuertos de Bolivia. En cuanto al aspecto económico, El Alto se ha caracterizado por poseer una gran e intensa actividad comercial. En la ciudad existen alrededor de 5600 pequeñas y medianas empresas, fábricas y plantas de procesamiento de hidrocarburos. Es también el lugar de exportación de los recursos minerales del país y materia prima procesada. El Alto es una de las ciudades con más rápido crecimiento económico del país. Su rápido crecimiento económico ha convertido a la ciudad de El Alto en un lugar de asentamiento de inmigrantes de otras localidades de Bolivia, en especial de personas del área rural del país, provenientes mayoritariamente de los departamentos de La Paz, Oruro y Potosí así como de Cochabamba, Chuquisaca y en menor medida también de Santa Cruz y el Beni. Debido a las relaciones comerciales, la afinidad cultural y la cercanía con el Perú, la ciudad de El Alto también se ha convertido desde la década de 1990 en destino de inmigración de personas procedentes de este país.[2]​[3]​ El principal centro de estudios superiores es la Universidad Pública de El Alto (UPEA). La ciudad cuenta además con una orquesta sinfónica, museos y otras instituciones culturales.
How to get to El Alto with public transit - About the place

Moovit

1.19M+ reviews
Easier to get to El Alto in…