How to get to Palacio De Cibeles in Madrid by Metro, Bus or Train

Start
End
Search

Directions to Palacio De Cibeles from the top locations in Madrid using Metro, Bus or Train

Click on a route to get updated schedules, live arrivals and step-by-step directions.

Click on a route to get updated schedules

How to get to Palacio De Cibeles by Train

Click on the Train route to see step by step directions with maps, line arrival times and updated time schedules.

From Campo De Las Naciones, Madrid 58 min
walking.svg
Train - C10
Train - C10
From Barajas, Madrid 65 min
walking.svg
Train - C10
Train - C10

Questions & Answers

What are the closest stations to Palacio De Cibeles?

  • The closest stations to Palacio De Cibeles are:
    • Pº Prado - Pza. De Cibeles is 64 meters away, 1 min walk
    • Cibeles is 73 meters away, 2 min walk
    • Pza. De Cibeles - Pº Del Prado is 135 meters away, 3 min walk

Which Metro lines stop near Palacio De Cibeles?

Which Train lines stop near Palacio De Cibeles?

Which Bus lines stop near Palacio De Cibeles?

Get directions from your current location
Moovit is the world's #1 transit app.
Supports over 2200 cities in 80 + countries worldwide!
Google Play badge AppStore badge
Add this badge to your website. Click to copy HTML

Wondering how to get to Palacio De Cibeles in Madrid, Spain? Moovit helps you find the best way to get to Palacio De Cibeles with step-by-step directions from the nearest public transit station.

Moovit provides free maps and live directions to help you navigate through your city. View schedules, routes, timetables, and find out how long does it take to get to Palacio De Cibeles in real time.

Looking for the nearest stop or station to Palacio De Cibeles? Check out this list of stops closest to your destination: Pº Prado - Pza. De Cibeles; Cibeles; Pza. De Cibeles - Pº Del Prado.

You can get to Palacio De Cibeles by Metro, Bus or Train. These are the lines and routes that have stops nearby - Metro: M-2; Train: C10, C7; Bus: 203, 53.

Want to see if there’s another route that gets you there at an earlier time? Moovit helps you find alternative routes or times. Get directions from and directions to Palacio De Cibeles easily from the Moovit App or Website.

We make riding to Palacio De Cibeles easy, which is why over 170 million users, including users in Madrid, trust Moovit as the best app for public transit. You don’t need to download an individual bus app or train app, Moovit is your all-in-one transit app that helps you find the best bus time or train time available.

Palacio De Cibeles, Madrid
Palacio De Cibeles, Madrid El Palacio de Comunicaciones (denominado también Palacio de Telecomunicaciones y, desde 2011, Palacio de Cibeles) es un conjunto integrado por dos edificios de fachada blanca ubicados en uno de los centros del Madrid histórico. Se erigen en un lateral de la plaza de Cibeles en el barrio de Los Jerónimos (distrito Retiro) y ocupan alrededor de 30 000 metros cuadrados de lo que fueron los antiguos Jardines del Buen Retiro.[3]​ La elección del sitio generó cierta polémica en su época por privar a Madrid de un lugar de recreo.[4]​ La primera piedra del edificio se colocó en el año 1907 y se inauguraría oficialmente el 14 de marzo de 1919, comenzando su funcionamiento como moderna central de distribución de correos, telégrafos y teléfonos. Tras algunas evoluciones arquitectónicas del exterior del edificio —como la ampliación en dos pisos hacia la calle y pasaje de Montalbán— ya en el año 2007 comenzó a albergar las dependencias municipales del Ayuntamiento de Madrid, trasladando sus dependencias desde la Casa de la Villa y Casa de Cisneros, ambas ubicadas en la plaza de la Villa. Esta reforma de comienzos del siglo XXI en el edificio incluyó además un área cultural denominada "CentroCentro". El conjunto es desde el punto de vista de la arquitectura española uno de los primeros ejemplos de arquitectura modernista, y más representativos, erigidos en el centro de Madrid.[5]​ De fachada con evocaciones neoplaterescas y barroco salmantino.[6]​ El edificio, mediante concurso municipal, fue diseñado por los jóvenes arquitectos españoles Antonio Palacios y Joaquín Otamendi como sede para la Sociedad de Correos y Telégrafos de España,[7]​ estos fueron autores también de los proyectos del puente de Bilbao, casino de Madrid y puente de San Sebastián. Este trabajo fue el inicio de la fulgurante carrera constructiva de ambos arquitectos. Los motivos decorativos de la fachada y del interior fueron realizados por el escultor romántico Ángel García Díaz, colaborador habitual de Antonio Palacios.[8]​ Uno de los objetivos del diseño era la construcción de «un edificio para el público». Los edificios, tras su edificación y debido a su funcionamiento normal, fueron acusando poco a poco la modificaciones realizadas, con lo que se realizaron nuevas reformas realizadas para la mejora de los sistemas de comunicación. De esta forma se llevaron a cabo modificaciones en ambos edificios en la década de 1960, dirigidas por Alejandro de la Sota y trabajos de reparación y reformas realizadas entre 1980 y 1992 por Antonio de Sala-Navarro y Reverter. El declive del uso del correo postal a finales del siglo XX fue haciendo poco a poco mella en las funciones del conjunto de edificios, como consecuencia fue perdiendo protagonismo. En 1993 fue declarado Bien de Interés Cultural, con categoría de Monumento.[9]​ A comienzos del siglo XXI se incorporó al patrimonio municipal y se convirtió en centro cultural y sede del Ayuntamiento de Madrid.
How to get to Palacio De Cibeles with public transit - About the place

Closest stations to Palacio De Cibeles in Madrid

Moovit - Your local transit app for Android and iOS
Moovit Real-Time Arrivals, Schedules, Maps & More