How to get to Universidad Nacional Autónoma De México (Unam) in Coyoacán by Bus, Metro or Train

Start
End
Search

Directions to Universidad Nacional Autónoma De México (Unam) (Coyoacán) with public transportation

Click on a route to get updated schedules, live arrivals and step-by-step directions.

Click on a route to get updated schedules

How to get to Universidad Nacional Autónoma De México (Unam) by Bus

Click on the Bus route to see step by step directions with maps, line arrival times and updated time schedules.

From Sports World 67 min
Bus - 00
Bus - 2-012-01
Bus - 2-302-30
Bus - 1
From Café Punta Del Cielo 87 min
Walk
Bus - 34-B34-B
Bus - RUTA 5RUTA 5
Bus - RUTA 9RUTA 9
From Starbucks Reserve 74 min
Bus - ATLATL
Bus - 2-112-11
Bus - 2-302-30
Bus - 1
From Jardines del Sur 49 min
Walk
Bus - 00
Bus - 00
From Pueblo De San Andres Totoltepec 44 min
Bus - RUTA 70-DRUTA 70-D
Bus - 1-381-38
Bus - 1

Questions & Answers

What are the closest stations to Universidad Nacional Autónoma De México (Unam)?

  • The closest stations to Universidad Nacional Autónoma De México (Unam) are:
    • Puma Bus - Educación A Distancia is 41 meters away, 1 min walk
    • Puma Bus - Metrobús Cu is 118 meters away, 2 min walk
    • Puma Bus - Metrobús is 123 meters away, 2 min walk
    • Ciudad Universitaria is 193 meters away, 3 min walk

Which Bus lines stop near Universidad Nacional Autónoma De México (Unam)?

Get directions from your current location
Moovit is the world's #1 transit app.
Supports over 2600 cities in 85 + countries worldwide!
Google Play badge AppStore badge
Add this badge to your website. Click to copy HTML

Looking for directions to Universidad Nacional Autónoma De México (Unam) in Coyoacán, México? Your journey just became much easier!

Download the Moovit App to find the fastest directions and to see the latest Bus, Metro or Train schedules to Universidad Nacional Autónoma De México (Unam). Find updated times for all the routes that are available with real-time step-by-step directions from Universidad Nacional Autónoma De México (Unam).

The Moovit App also shows you the closest stops and stations to your destination. Choose from a list of stops closest to Universidad Nacional Autónoma De México (Unam): Puma Bus - Educación A Distancia; Puma Bus - Metrobús Cu; Puma Bus - Metrobús; Ciudad Universitaria.

Pick Bus, Metro or Train options that you can take to get to Universidad Nacional Autónoma De México (Unam). Here’s a list of a few lines that pass near your destination - Bus: 0, 1, RUTA 9.

Looking to plan your return trip from Universidad Nacional Autónoma De México (Unam), but don’t know the street address? You can select your destination from our online map and Moovit will find the best available routes to get you where you need to go!

Moovit helps you find the quickest route and most convenient departure time. No need to install a bus app to check the bus time, or a train app to get the train time. Moovit has all the public transit info that you need to know. That’s why the Google Play Store and the Apple App Store voted us as one of the best public transportation apps available.

Universidad Nacional Autónoma De México (Unam), Coyoacán
Universidad Nacional Autónoma De México (Unam), Coyoacán La Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM) es una universidad pública mexicana. Es una de las mejores universidades del mundo, considerando su extenso trabajo académico.[4]​ [5]​ [6]​[7]​ En el 2012 y en el 2017, fue reconocida como una de las mejores 100 universidades del mundo,[8]​[4]​ y también una de las más activas en materia artística y tecnológica. Con 342 542 alumnos, es la más grande del país y de América Latina (2016)[9]​ y con uno de los campus más grandes del mundo.[10]​ En el 2016, aceptó solamente al 8% de los aspirantes para ingresar al nivel superior.[11]​ La construcción de su campus principal al sur de la Ciudad de México, conocido como Ciudad Universitaria (CU), fue llevada a cabo por los arquitectos mexicanos Mario Pani, Enrique del Moral, Carlos Lazo Barreiro y Juan O'Gorman, entre otros; además de otros artistas como David Alfaro Siqueiros, Francisco Eppens Helguera y Diego Rivera. En el 2007, su campus central fue declarado Patrimonio de la Humanidad por la UNESCO. Es heredera de la Real y Pontificia Universidad de México,[12]​ fundada el 21 de septiembre de 1551[13]​ con el nombre Real Universidad de México, y que, después de inaugurar sus cursos el 25 de enero de 1553, a partir de 1595 se convirtió en «Real y Pontificia», mediante bula concedida por el papa Clemente VIII en Frascati (Italia), el 7 de octubre de 1595. La UNAM tiene como propósito el estar al servicio del país y de la humanidad, formar profesionistas útiles a la sociedad, organizar y realizar investigaciones, principalmente acerca de las condiciones y problemas nacionales, y extender, con la mayor amplitud posible, los beneficios de la cultura y la ciencia.[14]​[15]​ Como universidad autónoma es un organismo público, descentralizado del Estado (artículo 1 de la Ley Orgánica de la UNAM), basada en los principios de libertad de cátedra y de investigación, e inspirada en todas las corrientes del pensamiento, sin tomar parte en actividades militantes y derrotando cualquier interés individual.[14]​[15]​ En el 2009, fue premiada con el Premio Príncipe de Asturias de Comunicación y Humanidades.[16]​ Además, se considera la quinta universidad más atractiva al turismo cultural en el mundo. [cita requerida] La UNAM a lo largo de su historia ha buscado impulsar a minorías en la educación, especialmente en áreas tecnológicas.[17]​ En el 2016, la UNAM se adhirió a la plataforma de ONU MUJERES, HeForShe, un movimiento solidario en favor de la igualdad de género, al reconocer que ésta es condición fundamental para tener una sociedad más democrática. La UNAM genera numerosas publicaciones de interés general para todas las áreas del conocimiento, las cuales promueven la cultura y las ciencias. Los tres laureados con el Premio Nobel en México son egresados de esta casa de estudios.
How to get to Universidad Nacional Autónoma De México (Unam) with public transit - About the place

Closest stations to Universidad Nacional Autónoma De México (Unam) in Coyoacán

Moovit - Your local transit app for Android and iOS
Moovit Real-Time Arrivals, Schedules, Maps & More